Snart är jag bara en simpel vikarie igen...

Fan vad förbannad jag är!!!  ;´-(

Ena vecka får man höra: "att räkna med att du blir kvar terminen ut"
Igår fick jag reda på att jag måste gå ner från månadslön till timlön, får en timme mindre om dan å  att jag inte får jobba påsklovet men att jag sannolikt blir kvar till sommarlovet.
Idag fick jag reda på att jag kommer å jobba å få veta från vecka till vecka om jag har nå jobb...
Så nu lär jag väl anmäla mig till arbetsförmedlingen igen å krångla..

Ja ja, jag vet! Det finns de som har de värre, jag har ju iaf ett jobb (än så länge), men jag lär ju få känna som jag känner ändå.... Å det finns bara ett ord för hur jag känner just nu...

BESVIKEN!

Det är en sak som slår mig, eftersom kommun nu ska spara en massa pengar (nåra miljoner eller hur de var). Varför inte börja högst upp?
På förstasidan i dagens AT står det om nån jävla kommundirektör som får 68000 i månaden!! I månaden!!
Om nu kommun lär spara, varför inte börjar med att sänka dessa feta löner som de högst uppsatta i kommun får, istället för att förstöra för de som redan har de tufft!!
De där politikerna som bestämmer har nog aldrig sett Robin Hood, filmen om medmänsklighet....









Jaja....
Ska rycka upp mig snart, ska deppa lite till först.....  Skulle behöva en sån där boxningspåse å slå på...

Kommentarer
Postat av: mormor

hoppas det ordnar sig för dig. Jag håller tummarna. En sådan arbetskraft som du är borde de väl behålla, eller hur?

2009-03-21 @ 22:40:37
Postat av: Anna

Mormor: ja man tycker ju det.. men det skiter väl de i! de ska ju bara spara...

2009-03-22 @ 16:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0