SLUTA UPP GENAST-Kan leda till DÖDEN!!

Jag har precis vart på en föreläsning genom jobbet om tillsatser i mat å livsmedel.
Hur intressant som helst!
Man fick sig en tankeställare, så från å med nu ska jag iaf försöka å äta å köpa "bättre" å riktiga livsmedel.
Fattar ni hur mycket konstgjort å giftigt skit det finns i det mesta man köper i vanliga livsmedelsaffärer???
Å vilka biverkningar man kan få??
Måste säga att det är konstigt att det får förekomma egentligen, fattar ni hur många olika E-nummer det finns, å vad de egentligen innehåller å är för något?
Å viktigast av allt, vad de gör med vår kropp??
Man kan få olika sjukdomar å bli allergisk pga dessa tillsatser. 

Vet ni om att i helt vanlig rökt skinka kan det förekomma upp till (eller kanske mer)  8-9 olika E-nummer..
Så nej, rökt skinka är inte bara en bit grisröv!!

Jag köpte med mig en bok hem om alla tillsatser å E-nummer om vad de är för nåt å vilka biverkningar man får..
Man blir ju helt nojjig när man läser...  =/


Nu...

Ska jag komma till det som idag blev min överskrift...
ENERGIDRYCKER
Man har ju alltid vetat att energidrycker så som red bull mfl är farliga, men inte kanske brytt sig tillräckligt.
Å jag skulle vilja säga att jag vill inte att nån av mina nära eller kära dricker denna dryck nåt mer!!!

I energidrycker finns bla Taurin, som iof inte är farligt i vanlig dos, dvs den dos som kroppen själv producerar.
Men om du dricker en burk får du i dig 10 ggr mer än en normal dagsdos.
Kroppen får ju då en chock! 
Å så kanske du inte bara dricker en burk.... 10-20-30-40 ggr mer... tillslut orkar inte kroppen med längre...
Den allra farligaste av alla energidrycker är MONSTER, den har 20 ggr mer än en normaldos.
Det finns andra sätt att bli pigg på än att ge kroppen en massa gifter..
(En proviva activ föreslog vår föreläsare istället.)

Att sen blanda dessa drycker med alkohol eller träning är rent ut sagt livsfarligt!!

Gå in på den här sidan å läs:

http://www.utbildningscenter.se/dokument/nyhetsbrevenergidryck.pdf


DET ÄR FARLIGT, SÅ SNÄLLA SLUTA UPP Å DRICK DESSA DRYCKER!!
JAG VILL INTE MISTA NÅN AV ER.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0