JAG FIXADE DET!!!!

Fy fan vad härligt!  Det blev succé (stavas det så?) !  

Igår gick bröllopet av stapeln, å även om det blev en aning stressigt då alla gäster kom dit en timme innan det var sagt, så blev det väldans lyckat.
Å om jag får säga det själv, så utan mig å Lotta hade nog hela festen kabrakat ihop, vi styrde upp de hela själva, tur var väl det!
Alla var jättenöjda med maten å av tårtorna, jätteskoj!

Måste bara berätta vad en gäst sa när hon hade berömt maten å Lotta inflikade att det var jag som gjort den å även tårtorna....

Gäst: Vadå är du konditor eller så?

Jag:

Gäst: Men vad jobbar du med då?

Jag: Jag jobbar i ett skolkök

Gäst: Skolkök?  OJ!!! Kan man sånt här då?

Jag: Ja, vi är rätt kompetenta nu för tiden.....


Hahaha



Maten som serverades var:

- Citronfilé (Fläskfié)                    -Sweetchili & limemarinerade räkor m. avokado
-Gravad lax                                    -Vin å buljongkokt ört kyckling
-Kassler                                        -Rosésallad m. röda vinbär & svarta bönor
-Melonsallad                                -Ostpastejer m. haricots vertes
-Potatis & broccolisallad            -Feta & fruktsallad
-"Min pastasallad"                       -Marinerade oliver
-Grönsallad                                  -Apelsinsallad
-Kokt potatis                                  -Hjortronsås
-Rödlökstzatziki                            -Sås m. soltorkad tomat & vitlök
-Tårtgarnerad brieost

Till välkomstdrinken serverades:

-Tomat & mozzarella praliner
-Ostknyten
-Korvbitar

Å till sist....

(Trumvirvel) 
Barabambambambaaaa

Bröllopstårtorna (6st)



                       


                    



Tack Lotta för all hjälp å en kul kväll

Å ett jätte Tack till Anki som gav mig chansen att visa alla (och mig själv) att jag är skitbra på sånt här


Det var skitkul!!





Kommentarer
Postat av: Stolta mamma

Ja, du är verkligen toppen-duktig! Proffsigt!

Kram

2009-08-09 @ 16:13:18
Postat av: Sigyn

Förstod att du skulle fixa det! Jättebra! Njut av din semestervecka nu, kram /Sigyn

2009-08-09 @ 19:28:55
Postat av: Ida

Snyggt!!! (Och säkert gott...)

2009-08-10 @ 14:14:50
URL: http://jazzflicka.blogg.se/
Postat av: Brudparet Janne & Anneli

Succe är bara förnamnet. Det såg snyggt ut o allt smakade kanon. Och när man sen vet om alla problem ni hade med kylar o diskmaskiner blir prestationen bara större. Tack Anna,Lotta,Cecilia och syster Anki för ett jättejobb.

2009-08-10 @ 17:39:57
Postat av: ellinor

ser gott ut:D

2009-08-10 @ 18:03:14
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Shit, vilken fin tårta :)

2009-08-10 @ 18:40:53
URL: http://miisseast.blogg.se/
Postat av: SOFIA

Fin och intressant blogg! kolla gärna in min och säg vad du tycker =)

2009-08-10 @ 18:47:58
URL: http://elodia.blogg.se/
Postat av: mormor

jag är stolt att vara mormor till dig efter vad du har fixat till detta bröllop

2009-08-16 @ 18:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0