ZAKYNTHOS...

Hm, ja vart ska man börja, har ju hänt en hel del....

Semestern började ju med en heldag på Arlanda, vi blev försenade i ca 10 timmar å kom inte ner till Grekland förrän på fredag kväll...  De är väl sånt som händer, men kul var de då inte!!

Men sen blev det bättre, sol, bad å go mat.. å dryck oxå såklart.... Å väldigt kul att vi blev så många.


I tisdags gjorde vi vår första utflykt (som även blev den sista skulle det visa sig), vi hyrde moped allihopa (utom 2) å hade tänkt å åka runt hela ön... Jättekul var det! Vi stannade å badade i en liten vik där det var jätte blå-turkost vatten, Härligt!
Det var kul å få se så mycket, vi såg t o m en sköldpadda ( på typ 100-150 meters avstånd uppifrån en klippa)
Sen i en kurva hände det som inte fick hända....

Det var så varmt å hett ute så oljan hade trängt upp ur asfalten(så det blev jättehalt), vårt framhjul åkte ner i en grop, å sen bara välte vi...

Det enda jag minns av själva olyckan är att vi lutar oss (som man ju gör) för att komma runt kurvan å sen hör jag mig själv skrika å ser asfalt och en bit av Martins tröja skymta förbi.. När jag "tittar" upp igen sitter jag på backen med benen uppdragna, å hör Martin som frågar hur det är..
Mamma å pappa å Sigyn var alldeles bakom, så de hjälpte till.. Vi sätter oss på mopederna igen för att försöka ta oss till närmsta stad/by, som tur är det bara ca 2 km dit.. på vägen inser jag att Martin är skadad oxå, det droppar rätt mycket blod på mina byxor från hans arm.. Då pga det å på själva olyckan å att jag blev så rädd så kommer chocken, å jag börjar må illa...
Vi kom fram tll ett apotek å med hjälp från dom fick vi dit en taxi som kunde ta oss till närmsta läkare..

Å det mina kära vänner, det var en upplevelse det!

Kan ju säga att det kändes som om de kastade syra i såren å sen började de gnugga med det..fan vad ont det gjorde!!!  å man hade ju inte bara ett sår utan flera stycken lite här å där på kroppen...
Å man var ju skiträdd, visste inte vad de skulle göra å så.. Jobbigt det där när de pratar grekiska å så säger de rätt som det är att nu lär du bita ihop(på engelska)  å så vet man inte vad man kan vänta sig...

Martin tvingades sy i armbågen å så fick han ett gäng jättestora skrapsår.. Jag måste ha landat på mitt högra knä för där är jag mest skadad å så har jag ont i foten..  så nu efteråt, idag, har vi vart till akuten här hemma å kollat, inget var brutet eller krossat innuti å det  var ju skönt iaf!

Men det känns som om semester helt kom av sig, massa sol men inge bad på resten av veckan.. =(  å ont som bara den, har haft svårt å gå, går tom saktare än en gammal gammal tant utran rullator ..  =/
Knät å foten är jätte svullna..
Men har försökt å se det från den ljusa sidan, går så mycket lättare då, även om det var trist att det skulle bli så här..

Måste bara tillägga att det inte gick nå fort då det hände.. 
Det tyckte jag var det drygaste efteråt, alla man mötte stirrade å trodde säkert att man kört skitfort å vårdslöst, vilket vi inte hade!!  För alla andra som körde runt körde som dårar å utan hjälm!
Men inte vi!!!!
Å så är det oss det händer.... ORÄTTVIST!!!!

Men förutom olyckan har vi haft det bra...



Kommer säkert nåt kort här sen, men det lär nog dröja.... har inte lärt mig än hur man gör... =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0