Förlåt mig, för jag har syndat...

Vi var på hockey igår, Brynäs- Djurgården....

Egentligen skulle jag inte hejja på nåt lag, men lär väl erkänna att jag applåderade lite när Brynäs gjorde mål
(fast bara väldigt lite) .
Efter å ha sett å hört hur Djurgårds klacken höll på kunde ja inte annat än å hålla lite på Brynäs för tillfället...
Vilka jävla idioter, snacka om att skriva idiot i pannan på sig själva. Men men Stockholmare.....!

Jag tror det gick så långt som i mitten av tredje perioden innan de nämnde djurgården i sina hejjarramsor som för att hejja på sitt lag, innan dess var de typ:

- Hata AIK, hata AIK, hata AIK, för vi är Djurgårdare
- Vi är bästa laget i stan, vi är bästa laget i Stockholms stad

De två "ramsorna" körde de typ hela matchen, på en match mot Brynäs!

En sak är väl om man häcklar motståndar laget, men ett helt annat lag.... 
Folk bara skaka på huvudet å skratta å undra vad det var för ena puckon...

I övrigt så var matchen inte så intressant, rätt lam... å Djurgården vann med 1-3.. =/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0