te å vindr... choklad!

Nu har jag gjort det igen...

Är det inte typiskt att jag aldrig lär mig..?

Blir sugen på te, sätter på vattenkokaren....
.... sen glömmer jag bort den å går å gör nåt emellan, nåt som ofta blir flera saker. Å så när jag väl kommer på att;
" hoppsan jag var ju sugen på te, men vad hände med tevattnet?" Då har den kokat klart för länge sen å hälften (minst) av vattnet har kokat bort. Å så är det blött hela vägen uppför köksskåpen...
Vi har nämligen inte en sån där mordern vattenkokare som slår av när den är klar..
(våran kokar vidare tills man rycker ur sladden)

Lite lätt förvirrad bara...


Men nu har jag äntligen fått mitt glas te!

Förresten, fan vad maten är dyr nu, nu får de väl snart ge sig, de kan ju inte höja priset nå mer!!!
Jag skulle bla köpa vindruvor, såna där kärnfria gröna goda saker som knäpper när man sätter tänderna i dem..
för nåra dar sen kostade en ask 25 kr, idag kostade samma ask 36 spänn!!! 
Så bara därför var jag tvungen att köpa mig en chokladkaka istället.. 
Vindruvor har blivit mitt "nya" godis, när jag är choklad eller godissugen i veckorna så har jag tagit såna istället. 
Men idag ska jag protestera med en chokladkaka!!!
Å inte vilken choklad som helst, såg att de fått hem den nya chokladen från Anthon Berg (som jag såg på mässan)
72% kakao med mango och röd grape
Hoppas den är god, nu ska vi mysa vi två!!!





(så om denna choklad sätter sig på magen å gör att jag går upp i vikt, då är det affärernas FEL!) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0