Glögg och oliver

Jahapp, ännu en dag har gått...  Å även fast jag imorse trodde att den här dan skulle bli seg så har jag gjort en massa.
Fast det börja segt... Kom inte ur pyjamasen (stavas de så?) förrän framåt 2 tiden på eftermiddan´.
Men sen så...
Jag har gjort lite (jul) godis, 3 sorter faktiskt...
Å som vanligt när jag börjar med nåt så blir det inte bara en sak åt gången utan gärna allt på en gång. Å när jag kommit igenom hälften inser jag att det saknas ingredienser.
Så jäkla typiskt mig, börjar innan jag kollat om jag har allt hemma.
Så det var bara att lämna allt halvgjort å bege sig till Hemköp, efter det så gick det bra iaf.
Ett litet smakprov kanske..(eller det kanske heter ögonprov, för ni kan ju inte smaka över webben)   =)

Hm, å bara därför att jag varit duktig å lagt över bilderna från kameran, så funkar det inte nu å lägga upp nån bild..
Ni kankse får se sen istället då, då har jag säkert hunnit göra lite till.. Har ju inte hunnit göra varken knäck eller kola eller tryffeln än... =)     ( det blir nog på måndag, då hela barnaskaran ska göra julgodis)


På sluttampen av godisskapandet kom Sara, vi har druckit glögg, drinkar å provsmakat på godiset... 
Å just ja, ätit oliver! =)     Mmmmm, gröna oliver med vitlök å gröna oliver med blåmögelost,
*underskattat helgtilltugg*
Hunnit med två filmer, Mamma Mia var en av dem =) 
(shit, börjar bli beroende av den filmen, har säkert sett den 10 ggr nu. 2 ggr den här helgen)
Men den är ju såååå bra!
" Don´t go wasting your emo-o-o-o-otions 
  Lay all your love on me-e-e-e-e"
Å jag tror nog att jag tycker att ingen sjungit dessa låtar så här bra nån gång förut, inte ens Abba!

Nu ska nog jag å Skidoo ta å sussa tror jag, börjar bli en aning trött, insåg att klockan faktiskt är halv 2!
Så, sovmorgon imon å sen ska jag till Hedemora å hälsa på, å så kommer Ingeli å Lennart dit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0